后知后觉系列

最近才发现Be Hunman的歌词神了...于是转上来...


下载


be human
作曲:菅野よう子
编曲:菅野よう子
作词:troy
演唱:Scott Matthew

I analyze and I verify and I quantify enough
one hundred percentile
no errors, no miss
I synchronize and I specialize and I classify so much
don't worry 'bout dreaming
because I don't sleep
I wish I could at least 30 percent
maybe 50 for pleasure
then skip all the rest
if I only was more human
I would count every single second the rest of my life
if I just could be more human
I'd have so many little babies and maybe a wife
I'd roll around the mud
and have lots of fun
then when I was done
build bubblebath towers and swim in the tub
sand castles on the beach
frolic in the sea
get a broken knee
be scared of the dark and I'd sing out of key
cuss when I lost a fight
kiss and reunite
scratch a spider bite
be happy with wrinkles I got when I smiled
pet kittens til they purred
maybe keep a bird
always keep my word
I'd cry at sad movies
I'd laugh til it hurt
I'd buy a big bike
and ride by the lake
and I'd have lots of friends
and I'd stay out til late
if I could just be more human
I would see every little thing with a gleam in my eye
if only I was more human
I'd embrace every single feeling that came in my life
would I care and be forgiving?
would I be sentimental and would I feel loneliness?
would I doubt and have misgivings?
would I cause someone sorrow, too?
would I know what to do?
will I cry when it's all over?
when I die will I see heaven


翻译(转自YKfan论坛):

分析确认 鉴定结束 量化完成
我已经百分百没有误差和缺损
同步特化机体,还得排列分类
不用担心我做不了美梦
因为我从来不需要睡眠

真希望我至少能有30%的感觉器官去体会愉悦
最好能有50%啦,剩下的那些就全都不管了

如果我能更像个普通人类
我将会倒数生命中的每一秒钟
如果我能更像人类一点
我就能娶个老婆生下一堆小宝宝

我会在泥堆里打滚 尽情欢笑
接着洗个泡泡浴 在澡盆里游来游去
我会用沙子堆一个城堡 在海中嬉戏
要是弄伤了膝盖又害怕黑暗 就唱着走音的歌继续

打架输了就碎碎念 一个亲吻又和好如初
挠着被蜘蛛咬的肿块 喜欢自己脸上的笑纹
逗逗小猫仔 直到它们开心地蹦来蹦去
也说不定我会去养一只鸟呢
我一定会遵守自己的承诺
我会为悲伤的电影潸然落泪
也会为开心的事儿笑到肚痛不已

我会买一辆很大的自行车
骑上它绕着湖边转悠
我还会交到很多朋友
和他们尽情玩乐到夜深

如果我能更像人类一点
任何小事在我眼中都将闪闪发光
如果我能更像人类一些
我会用心体会生命中的点滴感触

我是否能学会关心和包容?
会否变得敏感又害怕孤独?
会否变得猜疑而缺乏信心?
又会否让他人伤心?

我会知道该怎么做吗?

当这一切都结束时 我会哭泣吗?

当我死去的时候 能见到天堂吗?


为塔奇克玛们而编写的曲子...平凡而让人感动的歌词

评论

此博客中的热门博文

远程记录OpenWRT日志

用OpenWRT打造自动翻墙路由器(详解篇)

转一下关于Fuck的用法